BLOG 

Mesin Pellet

Mencetak pellet makanan ternak pelbagai saiz

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

4 weeks ago

Mesin Pellet Bimbo

CONTACT NO KILANG PADI
.
khas buat kawan2 abe we area utara, penang am nya..
ni abe we share kilang padi kt nibong tebal..
.
nk amek secara pukal atau sikit2 boleh je..
.
INGAT BASE BG PELLET MAKANAN TERNAK KITA IALAH
DEDAK PADI
.
#MudahnyaBuatPelletSendiri
#MesinPellet
... See MoreSee Less

CONTACT NO KILANG PADI
.
khas buat kawan2 abe we area utara, penang am nya..
ni abe we share kilang padi kt nibong tebal..
.
nk amek secara pukal atau sikit2 boleh je..
.
INGAT BASE BG PELLET MAKANAN TERNAK KITA IALAH
DEDAK PADI
.
#MudahnyaBuatPelletSendiri
#MesinPellet

2 months ago

Mesin Pellet Bimbo

Bg projek ternakan ayam / itik
NAK TAK NAK .. DEDAK KENA SENTIASA BELI..
.
baru lah ternakan kita boleh membesar dgn baik
.
baru lah kita boleh jual ternakan kita tu dgn harga tinggi
.
baru lah dapat lbh sket duit kita tu ..
.
barulah bleh beli bayblade yg elok sket kt anak2.. hhihhi
(citer abe we skang la ni .. anak2 x kira laki ke, pompuan ke .. semua pakat nk main bayblade .. huhhuhu)
.
x perlu stress2 boss..
NAK JIMAT, BUAT SENDIRI LA MAKANAN TERNAK TU ..
dapat jimat giler2 perbelanjaan utk makanan ternak tu ..
.
bahan2 mentah utk nk buat dia pn senang je nk dapatkan ..
.
buat sendiri la makanan ternak kita boss..
.
dah2.. x yah fikir panjang2.. pm je kt bawah ni .. nnt kita bantu boss..
.
#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO
... See MoreSee Less

Bg projek ternakan ayam / itik
NAK TAK NAK .. DEDAK KENA SENTIASA BELI.. 
.
baru lah ternakan kita boleh membesar dgn baik
.
baru lah kita boleh jual ternakan kita tu dgn harga tinggi
.
baru lah dapat lbh sket duit kita tu ..
.
barulah bleh beli bayblade yg elok sket kt anak2.. hhihhi
(citer abe we skang la ni .. anak2 x kira laki ke, pompuan ke .. semua pakat nk main bayblade .. huhhuhu)
.
x perlu stress2 boss.. 
NAK JIMAT, BUAT SENDIRI LA MAKANAN TERNAK TU .. 
dapat jimat giler2 perbelanjaan utk makanan ternak tu .. 
.
bahan2 mentah utk nk buat dia pn senang je nk dapatkan .. 
.
buat sendiri la makanan ternak kita boss..
.
dah2.. x yah fikir panjang2.. pm je kt bawah ni .. nnt kita bantu boss.. 
.
#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO

Comment on Facebook

NAK

Letak je harga x payah la susah2 ahli dlm group ni memanjang2 nk request PM harga..

0136035260

pm

Pm...minta bantuan...

Pm

Pm

pm tuan

Pm bos

Pm

Pm tuan

Pm harga

Pm

Pm

Pm

Pm

Pm

Pm

pm

Pm

pm

Pm

pm

pm

Pm

View more comments

2 months ago

Mesin Pellet Bimbo

SAYANGI KAMBING ANDA..
.
pastikan bagi makan secukupnya
.
jom buat pellet sendiri
.
#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO
... See MoreSee Less

SAYANGI KAMBING ANDA..
.
pastikan bagi makan secukupnya
.
jom buat pellet sendiri
.
#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO

2 months ago

Mesin Pellet Bimbo

STRESS NYAA..!!
.
Hari2 dk beli dedak je .. ishh besar gak kos utk makanan ternak ni .. sakit kapla gak kalau berterusan gini ..
.
alangkah bahagianya kalau ayam2 ku ini boleh kais pagi makan pagi, kais petang makan petang ..
.
.

hahahahah .. jangan la stress bossku.. biasa la.. nk kasi ayam2 tu besar, kena la kasi makan ..
.
dah2 x yah fikir panjang boss.. jom dapatkan mesin buat pellet boss.. stakat nk buat 2,3 guni sari tu.. kacang je ..
.
untung ke buat pellet sendiri ni ..??
jimat ke buat pellet sendiri ni ..??
.
nk tau jimat banyak mana .. pm kami skarang .. nnt kami akan citer detail ..
.
#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO
... See MoreSee Less

STRESS NYAA..!!
.
Hari2 dk beli dedak je .. ishh besar gak kos utk makanan ternak ni .. sakit kapla gak kalau berterusan gini .. 
.
alangkah bahagianya kalau ayam2 ku ini boleh kais pagi makan pagi, kais petang makan petang .. 
.
.

hahahahah .. jangan la stress bossku.. biasa la.. nk kasi ayam2 tu besar, kena la kasi makan .. 
.
dah2 x yah fikir panjang boss.. jom dapatkan mesin buat pellet boss.. stakat nk buat 2,3 guni sari tu.. kacang je .. 
.
untung ke buat pellet sendiri ni ..??
jimat ke buat pellet sendiri ni ..??
.
nk tau jimat banyak mana .. pm kami skarang .. nnt kami akan citer detail .. 
.
#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO

Comment on Facebook

Harga

Berapa harga?

0199038892

01110861154

Harga maniam

Pm bossku

Harga pun susah nk cakap.. apala meniaga mcm ni pm tepi memanjang..

Saiz palet boleh tukar x?

Pm harga tuan

Pm

Brape rm bos

pm

Prestasi Kekal Resources

Pm harga

Pm

Pm

Pm

pm

Pm

Pm

Pm

Pm

Pm

View more comments

2 months ago

Mesin Pellet Bimbo

JIMAT SUNGGUH KOS MAKANAN TERNAK SEKARANG
.
yeaaaa...sekarang rasa macam nk tambah lg je bilangan itik ni .. makanan itik dah x menjadi isu sekarang ... hahahahha..
.
jom buat makanan ternak sendiri
.
#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO
... See MoreSee Less

JIMAT SUNGGUH KOS MAKANAN TERNAK SEKARANG
.
yeaaaa...sekarang rasa macam nk tambah lg je bilangan itik ni .. makanan itik dah x menjadi isu sekarang ... hahahahha..
.
jom buat makanan ternak sendiri
.
#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO

Comment on Facebook

Mcm baekk punyee..

Beli mesin .tp bahan2 yg nk buat makanan x thu.

Cara gune?

Berap

Berapa rm mesin bos

pm harga tuan, lokasi di miri

pm berapo hargo tuan...

Try bgthu jgk la cara2.dan bahan2 nye

Pm

Pm boss

Pm

pm harga

pm

Pm

Pm

Ada gambar dan harga tal

Pm

Pm

Pm

Pm

Pm

Pm bos

boss berapa harga mesin ?

Berminat

pm

View more comments

2 months ago

Mesin Pellet Bimbo

TERNAK KAMBING SECARA SAMBILAN

Sekiranya anda hanya bercadang untuk membela antara 20-30 ekor kambing sahaja, anda dikira penternak sambilan.

Penternakan sambilan hanya berbaloi ('viable') sekiranya anda tinggal di kampung dan mempunyai tanah sendiri untuk binaan kandang, yang berhampiran dengan tempat tinggal anda.

Anda juga harus memastikan yang anda boleh mendapatkan sumber makanan kambing di persekitaran kandang anda dengan percuma dan mampu menguruskan dengan sendiri.

Kewujudan padang ragut di persekitaran kandang anda akan dapat membantu menjimatkan masa dan tenaga anda mendapatkan bekalan makanan (rumput, daun-daun dll). Di samping itu, ternakan anda dapat memakan pelbagai jenis tumbuhan yang berlainan.

Terdapat banyak sumber makanan kambing di kampung yang sememangnya tumbuh secara semulajadi atau meliar seperti :

1. rumput ragut,
2. daun pokok petai belalang
3. daun pokok balik angin

Pokok petai belalang yang biasa tumbuh secara liar mempunyai khasiat tinggi dan menjadi makanan kegemaran kambing

Pokok balik angin juga biasanya tumbuh meliar, daunnya juga berkhasiat dan digemari oleh kambing

Sekiranya anda tinggal di kawasan ladang sawit, maka anda bertuah kerana daun sawit sangat disukai oleh kambing dan mempunyai khasiat yang tinggi.

Ape2 pn dedak dalam bentuk pallet tetap kena beri utk pastikan kambing anda mendapat nutrien yang mencukupi

NAK JIMAT KOS BUAT.. BUAT LA MAKANAN TERNAK SENDIRI..

nak campur2 daun petai belalang sekalai ngan dedak padi n jagung pn boleh utk dijadikan makanan ternak kambing dalam bentuk pellet

#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO
... See MoreSee Less

TERNAK KAMBING SECARA SAMBILAN

Sekiranya anda hanya bercadang untuk membela antara 20-30 ekor kambing sahaja, anda dikira penternak sambilan. 

Penternakan sambilan hanya berbaloi (viable) sekiranya anda tinggal di kampung dan mempunyai tanah sendiri untuk binaan kandang, yang berhampiran dengan tempat tinggal anda. 

Anda juga harus memastikan yang anda boleh mendapatkan sumber makanan kambing di persekitaran kandang anda dengan percuma dan mampu menguruskan dengan sendiri. 

Kewujudan padang ragut di persekitaran kandang anda akan dapat membantu menjimatkan masa dan tenaga anda mendapatkan bekalan makanan (rumput, daun-daun dll). Di samping itu, ternakan anda dapat memakan pelbagai jenis tumbuhan yang berlainan.

Terdapat banyak sumber makanan kambing di kampung yang sememangnya tumbuh secara semulajadi atau meliar seperti :

1. rumput ragut, 
2. daun pokok petai belalang
3. daun pokok balik angin

Pokok petai belalang yang biasa tumbuh secara liar mempunyai khasiat tinggi dan menjadi makanan kegemaran kambing

Pokok balik angin juga biasanya tumbuh meliar, daunnya juga berkhasiat dan digemari oleh kambing

Sekiranya anda tinggal di kawasan ladang sawit, maka anda bertuah kerana daun sawit sangat disukai oleh kambing dan mempunyai khasiat yang tinggi.

Ape2 pn dedak dalam bentuk pallet tetap kena beri utk pastikan kambing anda mendapat nutrien yang mencukupi

NAK JIMAT KOS BUAT.. BUAT LA MAKANAN TERNAK SENDIRI..

nak campur2 daun petai belalang sekalai ngan dedak padi n jagung pn boleh utk dijadikan makanan ternak kambing dalam bentuk pellet

#PembekalMesinPelletNo1Malaysia
#MesinPelletBIMBO

Comment on Facebook

nk niaga tepek harga..sng crita

Tulah nk niage bg harge kan senang...nk pm la....

Paling murah pom 3k msin n

Harga

Mmandangkan stiap org kne PM sndri sal harge., spe y dpt harge pling murah bleh up😂mlas nk PM owner

Brp harga mesin ni

Pm

Pm harga

Haliza Hata, Keke Ziezie, Mohd Ruhaifi Bin Roslan

Pm

Pm hrga

Harga berapa bos..

Radhiah Salleh

Pm boss

pm harga

Pm hage

harga berapa

brpe harga mesin ni

Iena Min Carbon Remover Khairul Eastern Rumie Romeo

Pm hga

Lee PenGoat

Kalu Dah ragut x perlu dedak.....

Muhamad Hayatullah Ibrahim

Ahmad Albad Ahmad Albad

Pm harga

View more comments

Load more

MESEJ KAMI

Tanyakan Apa-apa Soalan Pada Borang Di Bawah. Atau Dapatkan Sebutharga PERCUMA Melalui WhatsApp

HUBUNGI KAMI

+6011-1082 1769

Lokasi Kami

MESIN PELLET

1177, Kg Guchil Bayam,

15200 Kota Bharu,

Kelantan.

Waktu Operasi

S-K: 9am – 6pm, J: Cuti

Email

info@mesinpellet.com

Perlu bantuan? PM kami!

Kami di sini untuk membantu anda! Jangan teragak-agak untuk bertanya kepada kami. Klik di bawah untuk mulakan chat dengan wakil kami.

Pengurus

Abe Wan

Online

Abe Wan

Hi, apa boleh saya bantu? 00.00